Optimizare SEO – sfaturi eficiente si usor de implementat pentru a ajunge in primele pozitii Google

Optimizarea SEO poate aduce mari beneficii si crestere in Google, insa se poate dovedi destul de greu de dezvoltat. Ai nevoie de cunostinte despre optimizarea unui site si trebuie sa fii mereu la curent cu toate schimbarile pe care le face Google in fiecare an.

Daca te intrebi ce inseamna optimizarea unui site pentru motoarele de cautare, iata o explicatie scurta si la obiect. Optimizarea este o modalitate prin care cresti sansele ca site-ul tau sa apara printre primele in cautari. Noi am ales ca exemplu bine cunoscutul motor de cautare Google, unde probabil si tu rulezi cautari zilnic, iar clientii tai la randul lor cauta informatii. In limbajul de specialitate, SEO este un acronim de la „Search Engine Optimization”, ceea ce in limba romana ar putea fi descris ca „optimizarea unui site pentru un motor de cautare”.

In articolul de mai jos, am decis sa iti impartasesc cateva sfaturi reale despre cum vei putea ajunge in primele pozitii pe Google. Ce inseamna acest lucru pentru tine? In primul rand, o pozitie buna in cautari iti aduce mai mult trafic pentru afacerea ta online, adica mai multi vizitatori, la fel cum un magazin din centrul orasului are mai multi vizitatori decat unul ascuns intre blocurile dintr-un cartier marginas. Acesti vizitatori se pot transforma in clienti, iar clientii genereaza vanzari si profit. Pana la urma acesta este motivul pentru care ai decis sa aduci afacerea ta in mediul online: sa vinzi, sa cresti si sa ai o dezvoltare cat se poate de organica.

Dezvoltare organica. Aceasta este descrierea potrivita pentru SEO, o tehnica de crestere organica si naturala pentru cuvintele cheie (daca vrei sa afli ce inseamana pentru Google un cuvant cheie, poti accesa aceasta pagina).

In acest articol nu voi vorbi despre cum sa ajungi primul folosind serviciul Google Adwords, adica intr-un mod anorganic. Totusi, daca vrei sa afli mai multe despre Google Adwords, am scris un articol despre acest subiect, pe care te invit sa il citesti aici.

Printr-o căutare Google după: optimizare SEO sau optimizare site vei găsi printre rezultate o mulțime de companii care-ți pot oferi servicii SEO. Eu nu am scris acest articol pentru a-ți oferi servicii SEO, ci pentru a te ajuta sa intelegi mai bine aceasta tehnica. Am scris acest articol pentru ca oricine caută pe Google informatii despre optimizare SEO să aiba acces la informatii redate într-un limbaj cât mai accesibil despre ce presupune această optimizare SEO; ce înseamnă, concret, acest lucru. Odata ce ai la dispozitie cunostintele de baza, vei stii daca doresti sa realizezi chiar tu optimizarea, sau, daca alegi sa externalizezi acest serviciu, vei stii ce sa soliciti si cum sa evaluezi munca celor pe care ii vei alege.

Cred ca de foarte multe ori ai cautat pe Google cuvinte care reprezinta chiar raspunsul la intrebarea ta, si nu intrebarea in sine. Acestea sunt cuvintele cheie. Daca, de exemplu, cautam pe Google „dezvoltare website” sau „creare website”, Google va afisa o multime de site-uri care iti pot oferi acest serviciu. Cu asta se ocupa si principala ramura din cadrul companiei noastre, ZERO++. Noi iti oferim o solutie de la zero pentru a crea propriul website.

Am scris acest articol pentru ca inainte de a incepe sa iti optimizezi site-ul ar trebui sa stii exact ce inseamana optimizarea SEO. Poate ca doresti sa realizezi chiar tu SEO, poate ca vrei sa cunosti mai multe despre acest domeniu, poate ca vrei ajutorul nostru pentru proiectul tau de optimizare. In oricare situatie te-ai afla, iti recomand sa dedici 10 minute din timpul tau pentru a citi acest articol.

Subiectul acestui articol este in principal partea non-tehnica pentru optimizarea SEO. Am ales aceasta parte din SEO deoarece nu stiu cat de multe cunostinte despre dezlvotarea web ai si nu vreau sa te plictisesc cu informatii prea tehnice. Acestea fiind zise, daca doresti mai multe informatii, daca ai nelamuriri (poate am scris ceva neclar), scrie-mi un e-mail cu toate intrebarile tale si voi incerca sa iti ofer un raspuns cat mai util la fiecare dintre ele.

Vei gasi in acest articol cativa dintre pasii pe care ii parcugem noi cand incepem un proiect de optimizare SEO.

Inainte de toate, iti recomand sa iti faci un mic plan de marketing, ca sa stii de la inceput care este profilul clientului tau si unde ai vrea sa ajungi cu afacerea ta online.

 

Dacă dai o căutare pe google după: optimizare SEO sau optimizare site vei găsi o mulțime de companii care-ți pot oferi servicii SEO. Eu nu am scris acest articol pentru a-ți oferi servicii de SEO pentru că nu fac acest lucru. Am scris acest articol pentru ca orice om care caută pe google: optimizare SEO să înțeleagă într-un limbaj cât mai accesibil ce presupune această optimizare SEO, ce înseamnă acest lucru mai concret.

Cred ca de foarte multe ori cautat pe google cuvinte care reprezinta raspunsul la intrebarea ta, daca de exemplu cautam pe google: dezvoltare website sau creare website, google iti returneaza o multime de siteuri care iti pot oferi acest serviciu de creare website. Este si principala ramura din cadrul companiei noastre ZERO++, iti oferim o solutie de la zero pentru a avea propriul website .

Am scris acest articol pentru ca inainte de a incepe sa iti optimizezi siteul ar trebui sa stii ce inseamana optimizarea SEO . Fie ca doresti sa faci tu SEO, fie ca vrei sa cunosti mai multe despre acest domeniu sau fie ca vrei sa te ajutam noi pentru proiectul tau de optimizarea SEO iti recomand sa iti dedici 10 minute prin a citi acest articol.

In acest articol vorbesc mai mult despre partea non tehnica pentru optimizare SEO, pentru ca despre cea tehnica nu stiu cat de multe cunostiinte ai in acest domeniu de dezlvotare web dar daca doresti poti sa imi scrii toate intrebarile tale si voi incerca sa iti raspund in particlar la fiecare in parte.

Practic vei gasi cateva dintre pasii pe care ii parcugem noi cand incepem un proiect de optimizare SEO.

Inainte de toate iti recomand sa iti faci un mic plan de marketing sa stii de la inceput care este profilul clientului tau si unde ai vrea sa ajungi cu afacerea ta online .

Cum incepem noi un proiect de optimizare SEO?

  1. Optimizeaza timpul si modul de lucru

Din punctul meu de vedere timpul este cel mai pretios si a lucra optimizat inseamna ca din 8 ore de lucru daca stii cum sa iti usurezi munca vei avea poate 30 de minute in fiecare in plus pentru a petrece timp de calitate cu familia, cu prietenii sau cum vrei tu si ce te face sa te relaxezi mai mult .

Vei avea nevoie de mulde documente text , vei cauta cuvinte cheie , vei invata chestii noi pe care vrei sa le pui in aplicare iti recomand sa folosesti aplicatia trello care te ajuta sa faci totul foarte optimizat. As putea sa iti explic ce face aceasta aplicatie in detaliu dar nu cred ca e nevoie aici iti las un link de youtube unde poti intelege cum sa o folosesti Cum sa folosim Trello  

Poti intra aici Trello pentru a iti face cont este gratis si nu dureaza decat cateva minute.

Mai jos vezi cum am inceput un proiect pentru un magazin online din SUA , care au fost primi pasi .

  1. Foloseste un plan de cuvinte cheie ( Keyword planner )

Dupa ce am facut contul pe Trello trebuie sa incepem prin a cauta cuvintele cheie de care am avea nevoie pentru afacerea noastra . Trebuie sa stim exact ce vrem si care sunt tintele noastre .

 

Sa spunem ca sunt foarte multe metode pentru a iti gasi cuvintele cheie si foarte multe platforme care iti ofera acest serviciu cele profesionale pe care le folosim si noi au costuri lunare de peste cateva sute de euro dar iti ofer o solutie gratuita si foarte puternica si anume google keyword planner 

SFAT: Ca sa stim exact expresia de care avem nevoie pentru sa vedem ce este cautat pe google. Adica putem sa ne optimizam siteul pentru cuvantul cheie : poseta de femeie dar daca lumea nu cauta acest lucru atunci volum de cautari este scazut si tu nu vei avea trafic deci cum am spus mai sus nu vei avea PROFIT. 

Fii smart si cu un pas inaintea concurentei tale alege cuvinte cu cautare mare

Daca nu te descurci singur poti sa ne scrii si vom cauta impreuna ce mai buna solutie pentru afacerea ta online .

Am atasat un print screen unde am luat ca si exemplu domeniul de jucarii, sa presupunem ca ai un magazin online care unde vinzi tot felul de jucarii .

Partea cu rosu reprezinta cuvinte cheie puternice pentru care are rost sa faci optimizare SEO .

Partea cu albastru reprezinta cuvinte cheie secundare pentru care ar trebui sa faci optimizare SEO, in general aceste cuvinte cheie le gasiti in continutul text de descriere de produs

Partea cu galben reprezinta cuvinte cheie pe care nu ar trebui sa te focusezi foarte mult dar la un moment dat au si ele importanta lor

RECOMANDARE: NU va focusati din prima pe cuvintele cheie puternice cele cu rosu pentru ca la fel ca noi mai sunt si alti care au indexat acele cuvinte cheie dar au o vechime mai mare decat noi care acum incepem .

Exemplu recomandare cuvante cheie in domeniul de mai jos :

1.Cuvinte cheie rosii:   Pokemon si Lego 

2.Cuvinte cheie albastre:   Jucarii , Jucarii pentru copii , Jucarii bebelusi , Jucarii vorbarete 

3.Cuvinte cheie galbene :   Dupa cum ne-am dat seama cuvintele cheie galbene pot fi compuse din cuvant cheie albastru si cuvant cheie rosu ca de ex: Jucarii Lego 

Un lucrul foarte important este ca ne dorim o crestere naturala si organica iar asta inseamna timp si inseamana ” Baby steps ” – un bebelus ca sa ajunga sa mearga ii trebuie aproximativ cateva luni asa este si pe partea de optimizare SEO , ne trebuie cateva luni de lucru pentru a ajunge in primele pozitii

 

Cum afli cuvintele cheie in google.

  1. Instrumente care ne ajuta pentru optimizarea SEO

In anul 2017 gasim foarte multe instrumente pentru partea de optimizarea SEO, daca siteul sau blogul tau este dezvoltat in platforma WordPress atunci iti recomand sa folosesti pluginul All in one seo , Squirlly SEO sau Yoast la aceste tooluri aveti access gratuit dar in cazul lui Yoast sau All in one seo atentie la configurari. Aceste tooluri te ajuta pentru a optine toate informatiile in momentul in care scrii un articol, iti poate spune ce anume nu faci bine ce ce ar trebui sa inbunatatesti la articolul tau. Sunt usot de folosit , tot ce trebuie sa faci este sa respecti pasii indicati.

Ar mai fi si alte instrumente care ne ajuta pentru scrierea unui articol si optimizarea lui, dar despre toate astea poti sa afli mai multe in sesiunile One by One organizate de Zero++ 

  1. Titlul articolelor au un impact major pentru vanzare

Practic, odată ce ai decis să targetezi un cuvânt cheie sau o expresie aceatea trebuie să apară în titlul articolului tău. Este important să fie relevantă și clară.

In momentul in care stii cuvantul cheie despre care vrei sa vorbesti in articolul tau si pentru care doresti mai mult trafic trebuie sa fii foarte atent la titlul articolului. Alege un titlu cat mai relevant si din care sa se inteleaga exact ce anume vrei sa prezinti .

Gandestete ca esti intro librarie si doresti sa iti cumperi o trusa de scris dar la un moment dat vezi o carte pe raft care si titlul este ceva ce te-ar interesa, o vei lua in mana pentru a o rasfoi si pentru 80% din cazuri cartea este cumparata, acelasi lucru trebuie sa faci si tu titlul genereaza trafic iar cum am spus mai sus traficul genereaza profit . Fii cat mai targetat .

Optimizare SEO – titlul si linkuri

 

  1. Foloseste linkuri customizate

De foarte multe ori am vazul siteuri care aveau ca si linkuri  www.domeniu.ro/328/p475/a3 – care este linkul pentru un articol despre ceai verde . In cazul de mai sus cuvantul cheie este ceai verde foloseste cuvantul cheie in linkul tau. In acest fel ajuti motorul de cautare sa inteleaga mai bine structura siteului tau si bineinteles pe utilizator .

Asa NU : www.domeniu.ro/328/p475/a3

Asa DA : www.domeniu.ro/ceai-verde

Optimizare SEO – titlul

 

  1. Foloseste meta descrieri optimizate pentru articolul tau

In momentul in care doresti sa publici o pagina sau un articol din siteul tau este indicat sa adaugi si meta descriere sau metatags . Google recunoaste meta descrierele ca si un rezumat ( indicat este sa nu contina mai putin de 100 de caractere sau mai mult de 150 de caractere )

Fa un rezumat la tot articolul pe care o sa il folosesti ca si meta descriere. Incepe cu cuvantul cheie care l-ai folosit in articolul tau.

In cele mai multe cazuri google iti va indexa cuvintele din meta descriere ca si alte cuvinte cheie in functie de algoritmul lui .

Meta descrierea trebuie sa fie relevanta si pentru vizitator, trebuie sa dezvolte dorinta de a citi mai mult, sa o denumim si subtitlu . Practic este ceea ce vede utilizatorul tau in momentul cand cauta pe google pe langa titlu si link .

SEO meta tags

 

  1. Scrie o introducere si un continut optimizat dar nu uita de cuvantul cheie

Sunt foarte multe metode de a scrie continut pentru un articol. Iti recomand sa te ghidezi dupa pasii de mai jos.

Exemplu: Suntem un magazin online care vinde produse electronice iar targetul nostru este sa scriem un articol despre cel mai bun laptop pentru gamimg. In acest caz cautam cuvantul puternic si anume ” Laptop Jocuri ” 

Pasul 1: Incepe cu un subtitlu de tip H1 care sa contina cuvantul cheie

Pasul 2: Incepe cu un paragraf in care explici ce anume vrei sa afli cititorul este articolul tau o scurta descriere

Pasul 3: Recomand a se folosi cuvantul cheie de minim 4-6 ori in tot articolul, frecventa cuvantului cheie trebuie sa fie cat mai naturala.

RECOMANDARE : O tehnica veche si care probabil ati gasit-o pe anumite siteuri  este cea in care punem text care nu este corect gramatical de exemplu : Laptop jocuri , Cluj , Timisoara, Arad, Baia Mare , Laptop jocuri ieftin , laptop pentru jocuri , jocuri pe laptop , jocuri gratis laptop . 

Facand acest lucru google vede cuvintele puternice in articol le indexeaza, o sa ajungeti pe prima pagina dar dupa un timp foarte scurt veti cobora pentru traficul va scadea din cauza ca cititorul nu va ramane pe siteul tau o perioada mai lunga de timp .

Pentru o optimizare SEO pe termen lung scrieti cat mai natural si cat mai usor de citit . 

Pasul 4: Structureaza articolul pe pasi cu subtitlu de tip H2 urmat de paragrafe

Pasul 5: Foloseste mai mult de 300 de cuvinte

Pasul 6: Nu folosi combinatii de subtitlul de genul h1, h2, h4, h1, h5, h3

Pasul 7: Foloseste imagini cu descriere pentru civintele cheie

Incearca cat mai mult sa iti optimizezi imaginile, tine cont de cateva lucruri : dimensiune imagine sa nu fie mai mare de 150kb , foloseste alt text ( descrierea imaginii ) cu cuvantul cheie pe care l-ai ales si probabil cea mai importanta foloseste imagini relevante pentru articol * in online imaginea vinde cel mai bine. 

Foloseste imagini personale si nu le copia de pe internet, google penalizeaza acest lucru de copywrite .

 

 

 

 

 

  1. Inserarea de linkuri externe și externe

Ce inseamna acest lucru ? Introdu cateva linkuri in articolul tau unde cititorul poate afla mai multe de la sursa de unde ai citit si tu . Adauga in articol minim 2 linkuri unul extern (www.wikipedia.com) si unul internt de exemplu poate fi linkul de unde poate cumpara un produs sau unde te poate contacta.

 

  1. Structureaza siteul dupa categorii si etichete (taguri)

Cand crezi ca ai terminat de scris articolul dupa toti pasii prezentati mai sus ar fi bine sa nu uitam despre categorii si taguri, ele ne ajuta foarte mult in omptimizarea SEO.

La etichete poti introduce expresii relevante din care sa se inteleaga principalele subiecte din articolul tau.

La categorii poti introduce expresii relevante din alticolul tau .

NU UITA! Tot ce introduci aici trebuie sa se regaseasca si in articolul tau orice cuvant orice expresie macar o singura data .

  1. Sa ai un continut relevanta este vital pentru SEO

Cand vorbim despre partea de continut ne gandim in primul rand la cel care ajunge pe siteul nostru si citeste articolul scris de noi. Daca continutul tau nu este relevant pentru ceea ce cauta cititorul atunci, vizitatorul v-a parasi pagina si google ne v-a penaliza pentru asta, pentru ca considera ca cuvantul cheie indexat nu este relevant pentru text si pentru cautare.

Google ne spune ca primul pas pentru optimizarea SEO este ” fresh content ” adica un text de calitate . Daca articolul scris de noi nu este de calitate , nu atrage cititorul sa il citeasca , nu creeaza un impact pentru el atunci as putea spune ca munca noastra este in zadar .

Se recomanda ca toate articolele sa fie scrise de o persoana din domeniul din care face parte cuvantul cheie daca crezi ca nu esti una din acea persoana iti poti externaliza partea de scriere de articole catre o firma dar cu mare grija pentru ca nimeni nu stie mai bine ca tine cu ce se ocupa firma ta .

Zero++ te poate ajuta pentru scrierea de articole pentru produsele tale sau pentru ce doresti, pentru ca avem o colaborare extrem de stransa cu copywriteri din Romania .

Foloseste formularul de contact pentru a discuta mai multe despre afacerea ta si de a gasi solutii cat mai rapide si profesionale .

  1. Ce strategie trebuie sa adoptam pentru a ajunge in prima poztie in Google

Daca crezi ca ti-am starnit interesul pentru optimizare SEO, atunci hai sa vedem ce strategie trebuie sa abordam pentru a ajunge pe prima pozitie in Google . Toti avem ca target prima pozitie, pentru ca practic acolo  se regasesc 60% din clicurile pe care le dau ce care cauta in Google.

Din pacate sa fii pe prima pozitie in Google cateodata nu este suficient pentru a primi trafic este necesar sa fii in primele 3 pozitii din prima pagina pentru ca pozitia 1 primeste 60% din clicuri , pozitia 2 primeste 15-25% iar pozitia 3 primeste 10 % iar restul de pozitii din prima pagina pot primi aproximativ 10-20% din clicuri.

Abordeaza o strategie pe termen lung, ai rabdare si incarca saptamanal smart content pentru siteul tau.

Scrie ce nu scrie concurenta ta , ofera ce nu ofera concurenta , fidelizeaza clienti si vei vedea ca vei ajunge primul .

  1. Optimizare site în întregime pentru SEO

Este important de reținut că punctele 1-12 se aplică pentru fiecare pagină sau articol pe care-l pui pe website-ul tău. Adică, mai sus nu ai sfaturile generale, ai lucrurile pe care trebuie să le faci pentru fiecare articol, serviciu sau produs de pe websiteul tău.

Când te gândești la optimizare site sau optimizare SEO a întregului site, baza este pe fiecare articol de pe website-ul tău. Adică optimizarea în general a site-ului vine abia ulterior și nu sunt prea multe lucruri de făcut. Baza este în fiecare articol, adică pe tot ce postezi tu pe site. Practic, optimizarea SEO generală este suma tuturor optimizărilor pe care tu le faci pentru fiecare conțint pe care-l publici pe website.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here